10

Bijlage 10 - Interview Expert

10.1 Voorbereiding interview

Datum interview: 15-04-2025

Geïnterviewde: Kevin Eggink

Doel interview: Ideeën verzamelen als oplossingen voor op het reframed problem

Interviewschema: 

10.2 Bewijslast interview

https://youtu.be/Pe-nvNifnrI 

10.3 Belangrijkste inzichten

Uit het interview met Kevin bleek dat persoonlijke benadering centraal moet staan bij commerciële boodschappen, ongeacht het platform. Wanneer mensen echt het gevoel hebben dat een boodschap voor hun bedoeld is, zullen zij hier veel eerder betrokkenheid bij tonen waardoor je ze naar een volgende fase van de funnel kan krijgen. Er is tegenwoordig zoveel reclame overal online, dat generieke berichten waar dan ook gewoon niet eens de aandacht trekken.

De meest effectieve manier om awareness voor een merk te creëren, is door advertenties op verschillende platformen in te zetten zodat men het merk leert kennen en ook echt gaat herkennen. Doordat Allteamsports geen budget heeft voor het inzetten van advertenties, vindt hij het zeer belangrijk dat er een organische manier is om toch die awareness te creëren. Daarnaast is het ook heel moeilijk om de doelgroep te bereiken met advertenties, doordat dit geen grote groep is, waardoor de uitlevering van advertenties erg duur zou worden.

Gezien de B2B-basis van Allteamsports is zijn advies om een LinkedIn-pagina te maken voor het bedrijf. Hierop kunnen met enige regelmaat informatie over het bedrijf en updates geplaatst worden. Dit is iets van de lange adem, aangezien organisch bereik genereren heel lastig is, maar dat is in dit geval waarschijnlijk wel de meeste doeltreffende methode qua social media.

Gezien het feit dat Allteamsports geen ruim budget heeft, geeft hij ook aan dat het belangrijk is om 'out-of-the-box' te denken in onze strategie. Hij adviseert hierin dan ook zeer sterk in te zetten op persoonlijke benadering, wat bijvoorbeeld ook kan via e-mails. Hierin zit echter wel een gevaar van privacy-wetgeving, dus hier moeten wij wel goed onderzoek naar doen. 

Portfolio Rick Warmerdam | CE: Sportmarketing & Management | 2024 
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin