16

Bijlage 16 - Learningcards LinkedIn

16.1 Learningscard 1: contentkalender

16.1.1 Hypothese

Wij geloven dat het voorgestelde LinkedIn-concept, waarbij persoonlijke profielen van medewerkers worden ingezet om merkbekendheid, vertrouwen en leads te genereren inhoudelijk aansluit bij de visie van Passa Teamsports. We gaan ervan uit dat de toon, formats en CTA's passen bij hoe zij het merk willen positioneren binnen de B2B-sportkledingmarkt.

16.1.2 Observatie
Op basis van de testresultaten hebben we gezien dat het testdocument voor LinkedIn redelijk goed beoordeeld is. De gemiddelde scores zijn:

  • Gemiddelde score herkenning merkidentiteit: 8,1

  • Gemiddelde score relevantie van formats: 8,1

  • Gemiddelde score doelgroepgerichtheid: 8,0

Daarnaast zijn de ontvangen feedback en opmerkingen positief met enkele verbeterpunten die gemakkelijk te implementeren zijn. Er wordt bovendien aangegeven dat het concept realistisch uitvoerbaar is binnen de organisatie.


16.1.3 Leerpunten en inzichten

Inzichten:
Op basis van de testresultaten en observaties, is te concluderen dat deze test zeer geslaagd is. Met de testresultaten zijn alle drie de vooraf opgestelde criterias gehaald. We kunnen dus stellen dat de hypothese juist is, omdat:

  • De gemiddelde score voor herkenning merkidentiteit, relevantie van formats en doelgroepgerichtheid liggen op of boven de 8,0. Hiermee is de vooraf opgestelde criteria behaald.

  • Djamila heeft aangegeven dat het concept realistisch en uitvoerbaar is binnen de organisatie. Wel is er in overleg besloten om in totaal drie LinkedInberichten te gaan plaatsen om een overload op de accounts te voorkomen. De overige 4 berichten worden meegenomen in het eindadvies, zodat ze die op later moment kunnen publiceren.

  • Er is ook geen bezwaar geuit tegen het gebruik van de persoonlijke accounts of op de inhoud van de voorbeeldposts.

Leerpunten:

Punten die in het ingevulde testdocument naar voren zijn gekomen:

  • Bij post 5 in de visual en copy nog "bedrijf" toevoegen bij "Benieuwd wat er mogelijk is voor jouw team, club of organisatie?"

  • Post 1 en 6 combineren, omdat de inhoud en strekking van de berichten op elkaar lijken.

  • Voor post 2 sportschool Ten Tije of Studie Perfect betrekken

  • Voor post 7 moet in overleg worden gekeken naar een juist beeld voor bij het bericht.

16.1.4 Beslissingen en acties

Op basis van de testresultaten en nieuwe inzichten, is er besloten om drie LinkedIn berichten te gaan ontwikkelen en plaatsen op de persoonlijke profielen van de accountmanagers van Passa Teamsports. De andere vier concepten worden meegenomen in het eindadvies. Voor het kiezen van de eerste drie concepten en het schieten van de content wordt een gesprek ingepland met Djamila op locatie. De leerpunten worden ook meegenomen en zullen worden verwerkt in het ontwikkelen van de LinkedInberichten.

16.2 Learningcard 2: LinkedIn bericht 1

16.2.1 Hypothese
Wij geloven dat dit LinkedIn bericht 1 effectief bijdraagt aan de merkbekendheid, het vertrouwen en de positionering van ATS/Passa binnen de B2B-sportkledingmarkt. We verwachten dat de toon, inhoud en call-to-action aansluiten bij de doelgroep van premium sportscholen en leiden tot zichtbaarheid en interactie.

16.2.2 Observatie

De statistieken 7 dagen na het plaatsen van het eerste bericht op LinkedIn zijn:

  • Impressies: 671

  • Bereikte leden: 384

  • Engagement: 13 likes, 0 reacties en 1 repost

Verder viel op dat de vier visuals niet in een carrousel zijn geplaatst. Dit was wel de bedoeling, maar is misgegaan tijdens het plaatsen van het bericht.


16.2.3 Leerpunten en inzichten

Inzichten:

Op basis van de testresultaten en observaties, is te concluderen dat deze test geslaagd is. Met de testresultaten zijn de vooraf opgestelde KPI's gehaald. We kunnen dus stellen dat de hypothese juist is, omdat:

  • Er minimaal 500 impressies zijn behaald op het bericht

  • Er minimaal 200 bereikte accounts zijn bereikt

Leerpunten:

  • Met het plaatsen van het bericht op LinkedIn is er awareness gecreëerd.

  • De call to action kan concreter, de volgende keer het telefoonnummer, e-mailadres en link naar de website van Passasports toevoegen om de stap tot contact opnemen kleiner te maken.

  • Het was de bedoeling dat de vier visuals in een carrousel werden geplaatst. Dit is helaas niet helemaal goed gegaan bij de accountmanagers bij het plaatsen van het bericht. Daarom is het belangrijk om het vervolg duidelijkere instructies en richtlijnen mee te geven over het plaatsen van het bericht.

16.2.4 Beslissingen en acties

Bij het plaatsen van het volgende bericht moet de call to action nog concreter worden gemaakt. Hierom is er besloten om bij het publiceren van het volgende bericht in de copy het telefoonnummer van de accountmanager, e-mailadres van de accountmanager en de website van Passasports toe te voegen. Op deze manier wordt de stap om contact op te nemen kleiner gemaakt.

Daarnaast is het essentieel om duidelijkere instructies en richtlijnen mee te geven met betrekking tot het plaatsen van het bericht. Dit zodat de volgende keer het bericht op de juiste manier wordt geplaatst.


16.3 Learningcard 4: LinkedIn bericht 2

16.3.1 Hypothese
Wij geloven dat dit LinkedIn bericht 1 effectief bijdraagt aan de merkbekendheid, het vertrouwen en de positionering van ATS/Passa binnen de B2B-sportkledingmarkt. We verwachten dat de toon, inhoud en call-to-action aansluiten bij de doelgroep van premium sportscholen en leiden tot zichtbaarheid en interactie.

16.3.2 Observatie
De statistieken 3 dagen na het plaatsen van het eerste bericht op LinkedIn zijn:

  • Impressies: 448

  • Bereikte leden: 269

  • Engagement: 14 likes, 0 reacties en 0 reposts

  • Videoprestaties: 184 videoweergaven, 16 seconde gemiddelde kijktijd


16.3.3 Leerpunten en inzichten

Inzichten:
Op basis van de testresultaten en observaties, is te concluderen dat deze test geslaagd is. Met de testresultaten zijn de vooraf opgestelde KPI's gehaald. We kunnen dus stellen dat de hypothese juist is, omdat er na drie dagen:

  • Er minimaal 400 impressies zijn behaald

  • Er minimaal 230 bereikte leden zijn behaald

  • Er minimaal 150 videoweergaven zijn behaald

Leerpunten:

  • Uit deze test kunnen we meenemen dat een video goed werkt. Er zijn 448 impressies behaald en 269 bereikte leden in 3 dagen. Daarbij heeft de video een gemiddelde kijktijd van 16 seconde, wat erg hoog is op een video die 22 seconde duurt. Dit betekent dat de video awareness heeft gecreëerd.


16.3.4 Beslissingen en acties

Op basis van de positieve resultaten en het behaalde bereik besluiten we door te gaan met het inzetten van LinkedIn-berichten via medewerkersprofielen in de vorm van een short video.

16.4 Learningcard 4: LinkedIn bericht 3

16.4.1 Hypothese
Wij geloven dat dit LinkedIn bericht 1 effectief bijdraagt aan de merkbekendheid, het vertrouwen en de positionering van ATS/Passa binnen de B2B-sportkledingmarkt. We verwachten dat de toon, inhoud en call-to-action aansluiten bij de doelgroep van premium sportscholen en leiden tot zichtbaarheid en interactie.

16.4.2 Observatie

Het bericht is nog geen 24 uur gepubliceerd, waardoor er niks over de presentaties van het bericht te zeggen valt. Hierom zijn er nog geen observaties.

16.4.3 Leerpunten en inzichten
Het bericht is nog geen 24 uur gepubliceerd, waardoor er niks over de presentaties van het bericht te zeggen valt. Hierom is er nog niks te zeggen over de leerpunten en inzichten.

16.4.4 Beslissingen en acties

Het bericht is nog geen 24 uur gepubliceerd, waardoor er niks over de presentaties van het bericht te zeggen valt. Hierom zijn er nog geen beslissingen en acties te beschrijven. 

Portfolio Rick Warmerdam | CE: Sportmarketing & Management | 2024 
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin