
19
Bijlage 19 - Testresultaten E-Mail
19.1 Testresultaten 1: Goedkeuring Opdrachtgever
De opdrachtgever heeft toestemming gegeven voor het gebruik van de platformen en het plan hoe deze ingezet zullen worden.
19.2 Testresultaten 2: Validatie Opdrachtgever
Evaluatie E-mail prototype 2
Beoordeel elk onderdeel van de e-mail met een score van 1 t/m 10 en geef waar nodig extra feedback. Een 10 betekent dat het onderdeel perfect aansluit bij de doelen, een 1 betekent dat het ver afwijkt. In het feedback-gedeelte is ook ruimte voor eventuele ideeën die wij nog niet hebben meegenomen, of andere op- en/of aanmerkingen. Toelichting voor de doelen staat in de meegestuurde slides.
Subject
"{Naam sportschool}, dit is jullie nieuwe kledinglijn!"
Doel:
Persoonlijke aanspreking
Nieuwsgierigheid opwekken
Visualisatie stimuleren
Actiegericht
Score (1–10): 9
Feedback:
Duidelijke tekst! Interessant voor een klant, omdat het geen standaard 'verkoop' mail is.
Met de afbeelding erbij kan de klant gelijk zien wat we willen.
Preview tekst
"Bekijk het design wat wij voor jullie gemaakt hebben…"
Doel:
Versterkt de nieuwsgierigheid
Maakt de boodschap persoonlijk en relevant
Stimuleert actie
Ondersteunt de subject line inhoudelijk
Score (1–10): 7
Feedback:
De afbeelding mag iets aantrekkelijker! Nu vind ik het een beetje standaard, misschien iets met de achtergrond/of dat iemand het aan heeft?
Header
"{Naam sportschool}, is dit jullie nieuwe outfit?"
Doel:
Persoonlijke attentie trekken
Nieuwsgierigheid en visuele verwachting opwekken
'Soft' Call-To-Action verpakt als vraag
Versterkt de persoonlijke toon van de rest van de e-mail
Score (1–10): 8
Feedback:
Trekt de attentie van een toekomstige klant. Ook de persoonlijke toon vind ik interessant. Qua visueel/font zal ik mee spelen.
Design (visual)
Doel:
Onmiddellijk visuele impact creëren
Bewijs leveren voor de belofte in de header & preview tekst
Verhoogt emotionele betrokkenheid
Laat kwaliteit en maatwerk zien zonder uitleg
Versnelt begrip en interesse
Score (1–10): 7
Open vraag: Stel dat dit jullie ontwerp is voor de sportschool – wat zou je belangrijk vinden dat zichtbaar is in het design?
De kledingtypes, kleur en logo van de sportschool.
Feedback:
Het idee vind ik erg goed, precies wat we zoeken. De klant kijkt eerst naar de header en het visueel beeld. Dit moet pakkend zijn.
Het visuele beeld vind ik nog iets te basic, misschien kunnen we een pakkendere foto realiseren.
Aanhef
"Beste {Naam Eigenaar}"
Doel:
Verhoogt de persoonlijke relevantie
Bouwt direct vertrouwen op
Valt op tussen generieke communicatie
Ondersteunt de boodschap dat het design specifiek voor de ontvanger is gemaakt
Score (1–10): 9,5
Feedback:
Maakt het heel persoonlijk! Dit vind ik sterk. De klant voelt dat hij/zij persoonlijke benaderd wordt en niet een massa mail ontvangt.
Alinea 1
Zie je het al voor je? Een eigen teamoutfit, perfect afgestemd op jullie eigen stijl. Bij Passa Teamsports ontwerpen en leveren we hoogwaardige sportkleding voor sportscholen en clubs die zich willen onderscheiden – in stijl én kwaliteit. Van shirts tot trainingspakken, alles is mogelijk in jullie kleuren en met jullie logo.
Doel:
Visualisatie op gang brengen
Emotionele connectie creëren
Kort en krachtig uitleggen wat Passa Teamsports doet
Aansluiten bij de doelgroep
Score (1–10): 9,5
Feedback:
Uitstekend! Alle doelen zie ik terugkomen in de alinea.
'Alinea 2'
"Hierboven zie je alvast jullie gepersonaliseerde ontwerp!"
Doel:
Benadrukken van maatwerk via typografie
Versterken van persoonlijke relevantie
Bevestigen van het visuele element
Brug tussen beeld en aanbod
Score (1–10): 9
Feedback:
Ziet er goed uit! Misschien kunnen we iets neerzetten dat het altijd nog naar wens aangepast kan worden?
Alinea 3
"Wat we voor jullie kunnen betekenen:
✅ Gepersonaliseerde sportoutfits, mogelijk voor zowel medewerkers als leden
✅ Topkwaliteit van merken zoals Nike, Adidas en Robey
✅ Maatwerk en altijd snelle levering in {locatie sportschool}
✅ Ontzorging, van ontwerp tot productie"
Doel:
Benadrukken van de belangrijkste voordelen
Versterken van het gevoel van maatwerk en exclusiviteit
Vertrouwen opbouwen
Oplossen van klantzorgen
Score (1–10): 9
Feedback:
Wederom goed! Ook de groene vinkjes ervoor zorgen dat er iets gebeurd in de mail. P.s. ik zal alleen Nike eruit halen, omdat de leveringen op dit moment erg traag zijn. Hierdoor kunnen wij niet de snelheid leveren die we graag zouden willen.
Afsluiting
"Meer weten? Plan nu vrijblijvend een kennismaking in:"
Doel:
Aansporen tot actie
Verduidelijken van de laagdrempeligheid
Eenvoudige toegang bieden
Versterken van betrokkenheid
Score (1–10): 8
Feedback:
Misschien kunnen we het nog iets persoonlijker maken door als een mailadres/telefoonnummer erbij toe te voegen?
Algemene vragen
Is alle inhoud van de e-mail correct?
Ja/Nee
Zijn er nog algemene op- en/of aanmerkingen?
Nee, zeer tevreden!
Ik denk dat alleen de afbeelding nog sterker kan, maar tekstueel super!
19.3 Testresultaten 3: Piazza Sports
19.4 Testresultaten 4: Expert
19.5.1 Testresultaten 5.1: Test naar eigen mail

19.5.2 Testresultaten 5.2: Test naar eigen mail

19.6 Testresultaten 6: Gepersonaliseerde E-Mails naar persoonlijke mailadressen

19.7 Testresultaten 7: Algemene mails naar persoonlijke mailadressen

19.8 Testresultaten 8: Algemene mails naar algemene mailadressen
