19

Bijlage 19 - Testresultaten E-Mail

19.1 Testresultaten 1: Goedkeuring Opdrachtgever

De opdrachtgever heeft toestemming gegeven voor het gebruik van de platformen en het plan hoe deze ingezet zullen worden.

19.2 Testresultaten 2: Validatie Opdrachtgever

Evaluatie E-mail prototype 2

Beoordeel elk onderdeel van de e-mail met een score van 1 t/m 10 en geef waar nodig extra feedback. Een 10 betekent dat het onderdeel perfect aansluit bij de doelen, een 1 betekent dat het ver afwijkt. In het feedback-gedeelte is ook ruimte voor eventuele ideeën die wij nog niet hebben meegenomen, of andere op- en/of aanmerkingen. Toelichting voor de doelen staat in de meegestuurde slides.

  1. Subject

"{Naam sportschool}, dit is jullie nieuwe kledinglijn!"

Doel:

  • Persoonlijke aanspreking

  • Nieuwsgierigheid opwekken

  • Visualisatie stimuleren

  • Actiegericht

Score (1–10): 9

Feedback:

Duidelijke tekst! Interessant voor een klant, omdat het geen standaard 'verkoop' mail is.
Met de afbeelding erbij kan de klant gelijk zien wat we willen.

  1. Preview tekst

"Bekijk het design wat wij voor jullie gemaakt hebben…"

Doel:

  • Versterkt de nieuwsgierigheid

  • Maakt de boodschap persoonlijk en relevant

  • Stimuleert actie

  • Ondersteunt de subject line inhoudelijk

Score (1–10): 7

Feedback:

De afbeelding mag iets aantrekkelijker! Nu vind ik het een beetje standaard, misschien iets met de achtergrond/of dat iemand het aan heeft?

  1. Header

"{Naam sportschool}, is dit jullie nieuwe outfit?"

Doel:

  • Persoonlijke attentie trekken

  • Nieuwsgierigheid en visuele verwachting opwekken

  • 'Soft' Call-To-Action verpakt als vraag

  • Versterkt de persoonlijke toon van de rest van de e-mail

Score (1–10): 8

Feedback:

Trekt de attentie van een toekomstige klant. Ook de persoonlijke toon vind ik interessant. Qua visueel/font zal ik mee spelen.

  1. Design (visual)

Doel:

  • Onmiddellijk visuele impact creëren

  • Bewijs leveren voor de belofte in de header & preview tekst

  • Verhoogt emotionele betrokkenheid

  • Laat kwaliteit en maatwerk zien zonder uitleg

  • Versnelt begrip en interesse

Score (1–10): 7

Open vraag: Stel dat dit jullie ontwerp is voor de sportschool – wat zou je belangrijk vinden dat zichtbaar is in het design?

De kledingtypes, kleur en logo van de sportschool.

Feedback:

Het idee vind ik erg goed, precies wat we zoeken. De klant kijkt eerst naar de header en het visueel beeld. Dit moet pakkend zijn.

Het visuele beeld vind ik nog iets te basic, misschien kunnen we een pakkendere foto realiseren.

  1. Aanhef

"Beste {Naam Eigenaar}"

Doel:

  • Verhoogt de persoonlijke relevantie

  • Bouwt direct vertrouwen op

  • Valt op tussen generieke communicatie

  • Ondersteunt de boodschap dat het design specifiek voor de ontvanger is gemaakt

Score (1–10): 9,5

Feedback:

Maakt het heel persoonlijk! Dit vind ik sterk. De klant voelt dat hij/zij persoonlijke benaderd wordt en niet een massa mail ontvangt.

  1. Alinea 1

Zie je het al voor je? Een eigen teamoutfit, perfect afgestemd op jullie eigen stijl. Bij Passa Teamsports ontwerpen en leveren we hoogwaardige sportkleding voor sportscholen en clubs die zich willen onderscheiden – in stijl én kwaliteit. Van shirts tot trainingspakken, alles is mogelijk in jullie kleuren en met jullie logo.

Doel:

  • Visualisatie op gang brengen

  • Emotionele connectie creëren

  • Kort en krachtig uitleggen wat Passa Teamsports doet

  • Aansluiten bij de doelgroep

Score (1–10): 9,5

Feedback:

Uitstekend! Alle doelen zie ik terugkomen in de alinea.

  1. 'Alinea 2'

"Hierboven zie je alvast jullie gepersonaliseerde ontwerp!"

Doel:

  • Benadrukken van maatwerk via typografie

  • Versterken van persoonlijke relevantie

  • Bevestigen van het visuele element

  • Brug tussen beeld en aanbod

Score (1–10): 9

Feedback:

Ziet er goed uit! Misschien kunnen we iets neerzetten dat het altijd nog naar wens aangepast kan worden?

  1. Alinea 3

"Wat we voor jullie kunnen betekenen:

✅ Gepersonaliseerde sportoutfits, mogelijk voor zowel medewerkers als leden

✅ Topkwaliteit van merken zoals Nike, Adidas en Robey

✅ Maatwerk en altijd snelle levering in {locatie sportschool}

✅ Ontzorging, van ontwerp tot productie"

Doel:

  • Benadrukken van de belangrijkste voordelen

  • Versterken van het gevoel van maatwerk en exclusiviteit

  • Vertrouwen opbouwen

  • Oplossen van klantzorgen

Score (1–10): 9

Feedback:

Wederom goed! Ook de groene vinkjes ervoor zorgen dat er iets gebeurd in de mail. P.s. ik zal alleen Nike eruit halen, omdat de leveringen op dit moment erg traag zijn. Hierdoor kunnen wij niet de snelheid leveren die we graag zouden willen.

  1. Afsluiting

"Meer weten? Plan nu vrijblijvend een kennismaking in:"

Doel:

  • Aansporen tot actie

  • Verduidelijken van de laagdrempeligheid

  • Eenvoudige toegang bieden

  • Versterken van betrokkenheid

Score (1–10): 8

Feedback:

Misschien kunnen we het nog iets persoonlijker maken door als een mailadres/telefoonnummer erbij toe te voegen?


Algemene vragen

Is alle inhoud van de e-mail correct?

Ja/Nee

Zijn er nog algemene op- en/of aanmerkingen?

Nee, zeer tevreden!
Ik denk dat alleen de afbeelding nog sterker kan, maar tekstueel super!

19.3 Testresultaten 3: Piazza Sports

https://teams.microsoft.com/l/meetingrecap?driveId=b%21kpQBLIhG00Sz5uv42Rd6u6aZ26ANE2tOnQeu3DVq4QU5_n1jr8h1SIT0kE2-wKr6&driveItemId=01DUKK74TEIXDJJYFTXNCYDJOHJCST2QPY&sitePath=https%3A%2F%2Fhrnl-my.sharepoint.com%2F%3Av%3A%2Fg%2Fpersonal%2F1081431_hr_nl%2FEWRFxpTgs7tFgaXHSKU9QfgBmAMxDB2zHX1SG1IRFYhfHA&fileUrl=https%3A%2F%2Fhrnl-my.sharepoint.com%2Fpersonal%2F1081431_hr_nl%2FDocuments%2FRecordings%2FStudie%2520onderzoek-20250522_115944-Opname%2520van%2520vergadering.mp4%3Fweb%3D1&iCalUid=040000008200e00074c5b7101a82e008000000006d584e22b3c5db010000000000000000100000003e7ec5bbc4622b4a9101f824d5743c6b&threadId=19%3Ameeting_YjBlNDM4ZGUtNzIwZi00NzI5LTkyYWQtMjM1NTQ5NmUzZTIx%40thread.v2&organizerId=3bcff16a-d32a-4c86-94fe-f1b1e6712849&tenantId=ca6fbace-7cba-4d53-8681-a06284f7ff46&callId=4f5a6795-5c31-42a0-b942-50b864ace715&threadType=meeting&meetingType=Scheduled&subType=RecapSharingLink_RecapCore 

19.4 Testresultaten 4: Expert

https://teams.microsoft.com/l/meetingrecap?driveId=b%21T7qq6KStDE2mu-wv5goFSVtDohDHl1FGmKTe6hxPDqSCr7Ebv6ThTptA4rlSYbmn&driveItemId=01WOTID35OMW6MF4IEFZCYGAZTH5VDO6MR&sitePath=https%3A%2F%2Fhrnl-my.sharepoint.com%2F%3Av%3A%2Fg%2Fpersonal%2F1081831_hr_nl%2FEa5lvMLxBC5FgwMzP2o3eZEBnKBs7kMnE6MKUzuETZqnyg&fileUrl=https%3A%2F%2Fhrnl-my.sharepoint.com%2Fpersonal%2F1081831_hr_nl%2FDocuments%2FRecordings%2FMeeting%2520Jens%2520Studie-20250522_131900-Meeting%2520Recording.mp4%3Fweb%3D1&iCalUid=040000008200e00074c5b7101a82e0080000000031c3817905cbdb01000000000000000010000000c0ca88ee14df084faf0dfd0e5e252631&threadId=19%3Ameeting_MjhmMjZjYzItZTU3OC00MGI1LTg2OWItYTIwYzgwZDc5N2Fh%40thread.v2&organizerId=e5000e69-481e-42b8-87db-5246be86a30b&tenantId=ca6fbace-7cba-4d53-8681-a06284f7ff46&callId=07eaca33-f9a7-4a6d-8d11-791323cb67ac&threadType=meeting&meetingType=Scheduled&subType=RecapSharingLink_RecapCore 


19.5.1 Testresultaten 5.1: Test naar eigen mail

  19.5.2 Testresultaten 5.2: Test naar eigen mail

19.6 Testresultaten 6: Gepersonaliseerde E-Mails naar persoonlijke mailadressen

19.7 Testresultaten 7: Algemene mails naar persoonlijke mailadressen

  19.8 Testresultaten 8: Algemene mails naar algemene mailadressen


Portfolio Rick Warmerdam | CE: Sportmarketing & Management | 2024 
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin