3a

Bijlage 3 - Interview Allteamsports

Om een duidelijk beeld te krijgen van de huidige en gewenste situatie van de interne organisatie, is er een interview afgenomen met de eigenaresse Djamila en voormalige eigenaar Walter. De voorbereidingen, het interview en een korte samenvatting van dit interview, is hieronder uitgewerkt.

3a.1 Voorbereiding Interview

Datum interview: 10-03-2025

Geïnterviewde: Djamila (eigenaresse) en Walter (voormalige eigenaar)

Doel interview: Huidige en gewenste situatie van de interne omgeving in kaart brengen

Interviewschema: 

3a.2 Bewijslast interview

Het gehele interview is opgenomen en terug te beluisteren via de volgende link:

https://youtu.be/xnOnAwuE094 

3a.3 Belangrijkste inzichten

De belangrijkste inzichten uit het interview met Djamila en Walter staan hieronder op een rijtje:

De challenge:
Allteamsports heeft momenteel 40 klanten, waarvan 35 sportverenigingen en 5 B2B-klanten. Onder de B2B-klanten vallen onder andere Brandweer Twente, Universiteit Maastricht en Sportschool Ten Tije. Uit het interview blijkt dat Allteamsports een hoge concurrentendruk ervaart in de markt van sportverengingen. Dit maakt het voor Allteamsports lastig om nieuwe klanten te werven in deze markt. Daarnaast is het winstmarge bij sportverenigingen laag. Zelf zien ze meer potentie om hen B2B-klantenbestand uit te breiden. Hier willen ze onze hulp bij. De challenge die is meegegeven, luidt alsvolgt: Hoe kan Allteamsports zich positioneren in de huidige markt?

Waardepropositie:
In het interview komt de waardepropositie ter sprake. Allteamsports is een bedrijf dat de teamwear regelt voor sportverengingen en enkele B2B-klanten. Hierbij werkt Allteamsports samen met verschillende merken als Adidas, Robey en Stanno voor de sportkleding. Allteamsports koopt de shirts voor haar klanten in, bedrukt ze met de gewenste bedrukkingen en levert ze op locatie af. Hierbij stellen ze de service en kwaliteit centraal. In het interview komt sterk naar voren dat Allteamsports zich probeert te onderscheiden van de concurrent met de service die ze regelen. Ze staan 24/7 voor haar klanten klaar. Daarnaast bieden ze de optie tot maatwerk en denken ze graag mee met de klant over de mogelijkheden. Ze werken zeer klantgericht en werken met een snelle services. Klanten zijn over het algemeen zeer tevreden over Allteamsports.

Huidige marketingactiviteiten:
Uit het interview blijkt dat ze op dit moment weinig tot niks aan marketing doen. Ze hebben geen eigen website of sociale mediakanalen. Online zijn ze dus eigenlijk zichtbaar. Ze hebben ook geen behoefte aan een eigen website, door de samenwerking met Passasports die eraan zit te komen. Als de samenwerking rond is gaan ze waarschijnlijk handelen vanuit Passateamsports en is het de bedoeling dat ze op hun website komen te staan.  

Portfolio Rick Warmerdam | CE: Sportmarketing & Management | 2024 
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin