
9
Bijlage 9 - Interviews Doelgroep
9.1 Interview Piazza Sports Houten
9.1.1 Voorbereiding interview
Datum interview: 10-04-2025
Geïnterviewde: Nikki
Doel interview: Ideeën verzamelen als oplossingen voor op het reframed problem
Interviewschema:


9.1.2 Bewijslast interview
https://www.youtube.com/watch?v=bZHKj23CAs
9.1.3 Belangrijkste inzichten
Uit het interview bleek dat ze als sportschool veel bezig zijn met de uitstraling van de sportschool en dus ook met de kleding ervan. Ze werken samen met het merk GoFit voor de unieke en gepersonaliseerde kleding. Hier zijn ze terecht gekomen via een lid van de sportschool.
Nikki gaf aan dat ze voor de samenwerking met GoFit een x aantal kledingstukken inkocht en vervolgens bij een lokale winkel liet bedrukken. Hier zijn ze zelf naar opzoek gegaan "via Google". Wel geeft ze aan dat ze graag benaderd wordt door bedrijven met een interessante offerte voor het afnemen van gepersonaliseerde kleding. Ze wordt het liefste benadert via mail of telefonisch. Hierbij geeft ze wel aan dat ze veel reclame in de e-mail krijgt en dat je dit dus slim moet aanpakken als je eruit wil springen. Zelf kwam ze met het idee om de mail persoonlijk te maken door bijvoorbeeld de mail te beginnen met een design van hoe de kleding er eventueel uit zou kunnen zien. Dus een design met het logo van de sportschool en de kleurstellingen erin verwerkt. Dat wekt voor haar sneller de interesse dan een algemene bulk mail. Daarnaast ziet ze ook meerwaarde in van het inzetten van Instagram en LinkedIn. Ze geeft aan dat dit kan bijdragen aan de uitstraling van het merk.
9.2 Interview Health Club Heijenoord
9.2.1 Voorbereiding interview
Datum interview: 10-04-2025
Geïnterviewde: Wanda Andriessen
Doel interview: Ideeën verzamelen als oplossingen voor op het reframed problem
Interviewschema: zie het interviewschema bij: 9.1 Interview Piazza Sports Houten
9.2.2 Bewijslast interview
9.2.3 Belangrijkste inzichten
Uit dit interview blijkt dat ze het liefst benaderd worden door kledingpartners via sociale media of e-mail. Wel is het hierbij belangrijk dat het geen algemene berichten zijn, aangezien ze veel reclame ontvangen van bedrijven. Ze willen dus persoonlijk benaderd worden in deze berichten, dan is de kans groter dat ze erop in gaan. Verder vinden ze het fijn om producten eerst uit te proberen door middel van samples. Op deze manier kunnen ze het product eerst ervaren voor ze een besluit nemen.
9.3 Interview Fitness Paradise
9.3.1 Voorbereiding interview
Datum interview: 10-04-2025
Geïnterviewde: Hans Eekhof
Doel interview: Ideeën verzamelen als oplossingen voor op het reframed problem
Interviewschema: zie het interviewschema bij: 9.1 Interview Piazza Sports Houten
9.3.2 Bewijslast interview
9.3.3 Belangrijkste inzichten
Uit het interview met Hans van Fitness Paradise blijkt dat op het moment dat hij opzoek is naar een nieuwe partner dit vooral opzoekt via Google. Hij gaat dan zelf actief opzoek en in gesprek met verschillende partners. Daarnaast gaat hij ook wel is in op e-mails die hij ontvangt van bedrijven. Dit doet hij eerder als de mails persoonlijk overkomen, dus niet te algemeen zijn en hij behoefte heeft aan desbetreffende producten. Dit heeft dus ook te maken met de juiste timing van de mail.
9.4 Interview Squash en Fitness Purmerend
9.4.1 Voorbereiding interview
Datum interview: 08-04-2025
Geïnterviewde: Chester van der Zee
Doel interview: Ideeën verzamelen als oplossingen voor op het reframed problem
Interviewschema: zie het interviewschema bij: 9.1 Interview Piazza Sports Houten
9.4.2 Bewijslast interview
https://youtu.be/b2w_9j6HIjU
9.4.3 Belangrijkste inzichten
Chester van der Zee gaf in het interview aan dat ze over geborduurde en bedrukte bedrijfskleding bezitten. Deze bedrijfskleding is of merkloos of van het merk Nike. Ze hebben de kleding laten bedrukken bij een bevriende sportwinkel in de buurt. Daarnaast hebben ze er wel is over nagedacht om "merch" te verkopen aan de leden. Hebben ze vroeger wel gedaan, maar hier zijn ze mee gestopt. Ze vinden het wel interessant, maar op dit moment te veel gedoe, voor te weinig geld. Wel zouden ze interesse hebben in een externe partij die dit voor hen zou regelen. Ze willen er alleen zelf niet actief naar opzoek gaan. Kortom, wel interesse maar ze willen dan worden benaderd door deze partij. Ze zijn zelf niet actief opzoek. Bij het benaderen vindt hij persoonlijk contact het fijnst. Hij wil face to face in gesprek kunnen gaan, zodat hij gelijk vragen kan stellen en het bedrijf met hem mee kan denken over de mogelijkheden.
9.5 Interview Fitness Aalsmeer
9.5.1 Voorbereiding interview
Datum interview: 17-04-2025
Geïnterviewde: Seth van der Dussen
Doel interview: Ideeën verzamelen als oplossingen voor op het reframed problem
Interviewschema: zie het interviewschema bij: 9.1 Interview Piazza Sports Houten
9.5.2 Bewijslast interview
9.5.3 Belangrijkste inzichten
Uit het interview blijkt dat sportschool Fitness Aalsmeer beschikt over bedrijfskleding voor de medewerkers. Deze kleding wordt verzorgd door een externe partij. In deze samenwerking vinden ze het belangrijk dat de service en kwaliteit goed is. Ze zijn met deze partij in contact gekomen via mond-op-mond reclame. Seth vertelde in het interview dat hij merkt dat het lastig is om een goede partner te vinden voor bedrijfskleding van sportscholen, omdat er niet veel partijen zijn die merkkleding aanbieden met genoeg voorraad en continuïteit in kledinglijnen. Hier heeft hij dus zeker behoefte aan. Hierbij wordt hij het liefst persoonlijk benadert. Hij gaat wel is in op een e-mail, maar dan moet die mail er wel heel goed uitzien. Hij moet eruit springen door er goed uit te zien en inhoud te bieden aangepast op de sportschool. Als uit de mail blijkt dat er moeite is gedaan om hem te bereiken, dan wil die vaak nog wel tijd vrijmaken om het gesprek aan te gaan.